Young Professional vertelt over haar eerste halfjaar

Einde van je studententijd
“Je studententijd is de tijd van je leven” wordt vaak geroepen. Veel feestjes, nieuwe vrienden, vereniging… alles mag en kan. En als er dan nog wat tijd over is colleges volgen en blokken in de universiteitsbibliotheek. Het einde van je studietijd met het schrijven van een scriptie is hectisch en vraagt veel discipline. En dan ben je afgestudeerd, neem je je diploma in ontvangst en sta je met de mensen die je liefhebt op de trap van het faculteitsgebouw voor dé foto… een bijzonder moment.

Wat nu?
Ik heb er voor gekozen om na mijn afstuderen even wat rust te nemen, een tijd op vakantie te gaan en na te denken wat ik wilde doen. Wat vind ik belangrijk in het leven, welke kwaliteiten heb ik, waar word ik gelukkig van, hoe wil ik mij inzetten voor de maatschappij…. Allemaal vragen die ik mijzelf heb gesteld. Ook sparren met familieleden en vrienden is nuttig maar laat je niet teveel door hen beïnvloeden.

Als je voor het eerst gaat zoeken op vacaturesites kan het je overvallen. Vooral als je geen stage hebt hoeven lopen tijdens je studie is het lastig inschatten of een functie bij je past. Mijn advies is om de tijd te nemen en gewoon eens ergens op gesprek te gaan, ook al lijkt de vacature misschien niet helemaal te passen. Daar leer je van! Omdat ik graag in korte tijd binnen verschillende organisaties ervaring op wilde doen heb ik ervoor gekozen om in dienst te gaan bij SV Werkt. Ik krijg hier de kans om te kijken welke organisaties en vakgebieden (HR, verzuim of sociale zekerheid) bij mij passen.

Eerste baan
Al gauw mocht ik op gesprek komen bij mijn eerste opdrachtgever, ArboNed in Utrecht. Yes, ik mocht beginnen! Waar het leven als student zich vooral kenmerkt door flexibiliteit verandert dat als je gaat werken en je opeens een ritme hebt. Vaste werkdagen en -tijden, collega’s, een andere werkplek. Even wennen maar eigenlijk beviel het me gelijk erg goed en geeft het werken mij erg veel voldoening!

De begeleiding van SV Werkt heb ik daarbij als erg prettig ervaren, ik vond het fijn om geregeld even met hen te kunnen evalueren. Mijn eerste opdracht zit er inmiddels op en binnenkort begin ik met mijn tweede opdracht bij ASR. Ik ben benieuwd wat het mij allemaal gaat brengen!

Enthousiast geworden?
Kijk eens bij de vacatures of neem contact op met Liselot Bes onze accountmanager 06 - 217 060 75.

Geschreven door Romy Baars
Alles accepteren